II. "Jó gyakorlat"

 

„A hátrányos helyzetű, ingerszegény környezetből érkező gyermekek komplex személyiségfejlesztése a bábjáték adta lehetőségek kihasználásával”
c. „Jó gyakorlat”

 

 

A  „Jó gyakorlat „ kidolgozásának előzményei:

 Óvodánkban a gyerekek 65 %-a hátrányos helyzetű, ezek a gyerekek beilleszkedési, önismereti és kapcsolatteremtési problémával, beszéd nehézséggel küzdenek.

 A báb mozgása, beszéde, játéka a gyermek figyelmét magával ragadja, felébred bennük az utánzásvágy. A bábjáték továbbá nagyon jól oldja a gátlásokat. A gyermek szívesen „bújik a báb mögé”, és bátrabban beszél. Munkám során erre alapoztam.

 

Kreativitás, fantáziafejlődése. Miből, mit készíthetünk? Az elkészült bábok aztán „mozognak, és megszólalnak”.

A gyermek önfeledten játszik, miközben észrevétlenül rendezi a külvilágból

szerzett ismeretanyagot

 

A gyerekek az elkészült bábokat játékidőben bármikor elővehetik,

és kedvükre játszhatnak :

 

A spontán bábjáték során fejlődik a gyermek beszédkészsége,

fantáziája, szociális készsége

 

A bábok készítése közben játékosan új ismereteket szereznek a gyerekek:

 

Nemcsak a gyerekek, hanem óvó néni is gyakran bábozik.

A bábok, és a díszlet is a gyerekek munkájának gyümölcse:

A "Jó gyakorlatot" készítette: 

Simonné Szabó Ildikó

óvodapedagógus


Készíts ingyenes honlapot Webnode