II. "Jó gyakorlat"
„A hátrányos helyzetű, ingerszegény környezetből érkező gyermekek komplex személyiségfejlesztése a bábjáték adta lehetőségek kihasználásával”
c. „Jó gyakorlat”
A „Jó gyakorlat „ kidolgozásának előzményei:
Óvodánkban a gyerekek 65 %-a hátrányos helyzetű, ezek a gyerekek beilleszkedési, önismereti és kapcsolatteremtési problémával, beszéd nehézséggel küzdenek.
A báb mozgása, beszéde, játéka a gyermek figyelmét magával ragadja, felébred bennük az utánzásvágy. A bábjáték továbbá nagyon jól oldja a gátlásokat. A gyermek szívesen „bújik a báb mögé”, és bátrabban beszél. Munkám során erre alapoztam.
Kreativitás, fantáziafejlődése. Miből, mit készíthetünk? Az elkészült bábok aztán „mozognak, és megszólalnak”.
A gyermek önfeledten játszik, miközben észrevétlenül rendezi a külvilágból
szerzett ismeretanyagot
A gyerekek az elkészült bábokat játékidőben bármikor elővehetik,
és kedvükre játszhatnak :
A spontán bábjáték során fejlődik a gyermek beszédkészsége,
fantáziája, szociális készsége
A bábok készítése közben játékosan új ismereteket szereznek a gyerekek:
Nemcsak a gyerekek, hanem óvó néni is gyakran bábozik.
A bábok, és a díszlet is a gyerekek munkájának gyümölcse:
A "Jó gyakorlatot" készítette:
Simonné Szabó Ildikó
óvodapedagógus